Informacje o kampanii

 

Główna Kwatera Związku Harcerstwa Polskiego we współpracy z firmą Baxter Polska Sp. z o.o. w terminach marzec-kwiecień oraz wrzesień-październik 2011 roku przeprowadza kampanię „Zaszczepiłem się, kleszcze mi niestraszne”. Kampania skierowana jest do członków ZHP i dotyczy szczepień przeciwko kleszczowemu zapaleniu mózgu (KZM).

 

Celem kampanii „Zaszczepiłem się, kleszcze mi niestraszne” jest uświadomienie instruktorom, pozostałym członkom ZHP oraz ich rodzinom zagrożeń i niebezpieczeństw jakie niesie za sobą kleszczowe zapalenie mózgu. Efektem kampanii może być zaszczepienie nawet 15 000 osób każdej 3 dawkami szczepionki.

Terminy szczepień:

  • Pierwsza szczepionka powinna zostać podana w terminie 01-31.03.2011 r.
  • Druga szczepionka powinna zostać podana w terminie nie krótszym niż 14 dni od pierwszej dawki lecz nie później niż do 30.04.2011 r.
  • Trzecia szczepionka powinna być podana w odstępie minimum 5 miesięcy po podaniu drugiej szczepionki nie przekraczając jednak terminu 30.10.2011 r.


Firma Baxter Polska Sp. z o.o. oferuje szczepionkę FSME IMMUN za 1 PLN netto (do ceny szczepionki należy doliczyć 8% VAT) – szczepionki w podziale na dwie grupy wiekowe: pierwsza do 16 roku życia, druga powyżej 16 roku życia. Odbiorcą szczepionki musi być podmiot uprawniony do przeprowadzania szczepień (placówka medyczna). Płatnikiem może być hufiec, chorągiew, instytucja. Informacje dotyczące projektu znajdą się na stronie www.profilaktyka.zhp.pl do końca stycznia 2011 r. W tym samym czasie pojawi się formularz zgłoszeniowy dla chętnych jednostek, który do 4 lutego prosimy przesłać na adres mailowy kleszcze@zhp.pl. Warunkiem udziału w kampanii jest opłacenie składek członkowskich.


Krok po kroku co należy zrobić, żeby wziąć udział w kampanii i poddać się trzem szczepieniom.


1. Do 4 lutego na adres
kleszcze@zhp.pl należy przesłać zgłoszenie chęci wzięcia udziału w akcji. Zgłoszenie musi zostać wysłane z maila hufca lub chorągwi znajdującego się w domenie zhp.pl, zawierać wstępne (niezobowiązujące) informacje dotyczącą liczby osób, które mają zostać poddane szczepieniu oraz danych koordynatora (stopień, imię, nazwisko, tel. kontaktowy, e-mail).

2. Należy skontaktować się z punktem szczepień, ustalić z nim warunki współpracy (kto pokrywa koszty usługi szczepienia, ile będą wynosić), ustalić preferowane terminy szczepień oraz podpisać porozumienie pomiędzy hufcem/chorągwią ZHP a punktem szczepień. Wzór będzie dostępny do pobrania ze strony internetowej kampanii.

3. Do 20 lutego należy zarejestrować się w internetowym arkuszu zgłoszeń na stronie profilaktyka.zhp.pl (rejestracja dostępna tylko dla wcześniej zgłoszonych jednostek, które opłaciły składki). Aby rejestracja była kompletna należy wysłać skan podpisanego porozumienia pomiędzy hufcem a punktem szczepień oraz skan dokumentów KRS, NIP i REGON punktu szczepień (dokumenty te nie muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem). Zamówienie musi być złożone na minimum 51 szczepionek (17 osób po trzy dawki) z podziałem na grupy wiekowe.

4. Od 1 marca można poddać się szczepieniu i spokojnie wyjechać na biwak.

Uwaga! Ilość szczepionek w promocyjnej cenie jest ograniczona – jest to 45 000 szczepionek, czyli możemy zaszczepić 15 000 trzema dawkami. Cena promocyjna jednej szczepionki to 1,08 zł brutto, cena normalna to ok. 100 zł brutto za jedną dawkę.

 

Harmonogram kampanii:

styczeń 2011 – rusza strona www.profilaktyka.zhp.pl, na której znajdą się informacje o kampanii, przydatne linki, formularz zgłoszeniowy dla jednostek

1-4 lutego 2011 – wstępne zgłoszenia jednostek do wzięcia udziału w akcji szczepień

5-20 lutego 2011 – termin przesyłania zgłoszeń do wzięcia udziału w akcji szczepień

1-6 marca 2011 – potwierdzenie złożonych zamówień wraz z ostateczną ilością możliwych do wysłania szczepionek do konkretnego punktu szczepień

01-31 marca 2011 – podanie pierwszej dawki szczepionki

14 marca – 30 kwietnia 2011 - podanie drugiej dawki szczepionki

01 września – 30 października 2011 - podanie trzeciej dawki szczepionki